Your Cart

Program

09:15 - 09:45

KAYITANA SALON

KAYIT
09:45 - 10:00

AÇILIŞ PERFORMANSIANA SALON

AÇILIŞ PERFORMANSI
10:30 - 11:15

I.KONFERANSANA SALON

Çocuk Koruma Sisteminde Okulların Dönüştürücü Rolü
11:15 - 11:30

ARAARA

ARA
11:30 - 12:30

ÇALIŞTAYLARÇALIŞTAY SALONLARI

ÇALIŞTAYLAR
11:30 - 12:15

II.KonferansANA SALON

Nöroçeşitlilik bağlamında iki kere farklı öğrenciler: Sınırlar ve sınırlıklar
12:15 - 13:45

ÖĞLE ARASIÖĞLE ARASI

ÖĞLE ARASI
13:45 - 14:30

III.KONFERANSANA SALON

Ruhsal Dinamiklerin Öğrenme Üzerinde Etkileri
14:30 - 14:45

ARAARA

ARA
14:45 - 16:00

PANELANA SALON

DİJİTAL ETİK VE SINIRLARI

 Doç. Dr. Yavuz SAMUR - Dijital Dünyada Çocuğun Korunması 

Dr. Öğr. Üyesi Esra ERCAN BİLGİÇ - Dijital Medya Okuryazarlığı ve Çocuklar

16:00 - 16:15

SONUÇ BİLDİRGESİ VE KAPANIŞANA SALON

SONUÇ BİLDİRGESİ VE KAPANIŞ
11:30 - 12:30

1. ÇALIŞTAY1. ÇALIŞTAY SALONU

Öğrenme Güçlüğü Çeken Öğrencilerimizin Eğitimsel İhtiyaçlarının Desteklenmesi
11:30 - 12:30

2.ÇALIŞTAY2. ÇALIŞTAY SALONU

Bireyselleştirme ve Performans Değerlendirme

  1. Bireyselleştirme Nedir?
    • Bireyselleştirmenin tanımı ve önemi
    • Bireyselleştirilmiş eğitim ile ilgili temel ilkeler
  2. Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP)
    • BEP sürecinin aşamaları ve uygulama yöntemleri
    • BEP hazırlığında kullanılan araç ve teknikler
    • Özel eğitimde BEP'in rolü
  3. Performans Değerlendirme Nedir?
    • Performans değerlendirme ve amaçları
    • Öğrencilerin performansını değerlendirmede kullanılan ölçütler ve araçlar
  4. Bireyselleştirme ve Performans Değerlendirme İlişkisi
    • Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının performans değerlendirmedeki rolü
    • Bireysel gelişimi izleme ve geri bildirim verme
  5. Ölçme ve Değerlendirme Araçları
    • Standart testler ve alternatif değerlendirme yöntemleri
    • Formal ve informal değerlendirme yaklaşımları
  6. Hukuki Boyutlar
    • Yasal çerçeve ve sorumluluklar
  7. Örnek Vaka İncelemeleri ve Uygulamalar
    • Örnekler
    • Bireyselleştirme ve performans değerlendirmede karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri

 

11:30 - 12:30

3. ÇALIŞTAY 3. ÇALIŞTAY SALONU

Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğrencileri Değil Müfredatı Onarmalıyız

Bu sunumda, öğretimde dönüştürücü bir yaklaşım olan öğrenmede evrensel tasarım (UDL) ilkesi incelenecektir.

UDL, öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek ve eşit fırsatlar sunmak amacıyla tasarlanmış, esnek ve kapsayıcı bir eğitim yaklaşımıdır. Sunumda, UDL’ nin üç temel ilkesi ele alınacak ve bu ilkelerin öğrenme süreçlerine nasıl entegre edileceğini örneklerle açıklacaktır.

Bununla birlikte, UDL’ nin nörobilimsel temelleri de sunumda yer alacaktır. Nörobilimsel araştırmaların, öğrenme süreçleri hakkındaki anlayışımıza nasıl katkıda bulunduğuve UDL uygulamalarının bu bulgularla nasıl uyumlu olduğu vurgulanacaktır.

Konuşmacılar
11:30 - 12:30

4. ÇALIŞTAY4. ÇALIŞTAY SALONU

Derste Oyun mu? Oyunda Ders mi?
11:30 - 12:30

5. ÇALIŞTAY5. ÇALIŞTAY SALONU

Bağımlılıklara Karşı Aileleri Güçlendirmek
11:30 - 12:30

6. ÇALIŞTAY 6. ÇALIŞTAY SALONU

6. ÇALIŞTAY

“Sosyal Duygusal Öğrenme Zemininde Okulda Zorbalığı Önleme ve Zorbalığa Müdahale Etme”

Okulda zorbalığı önleme ve zorbalığa müdahale etme alanında artık hepimizin yeni bir anlayışa ihtiyacı var. Bu anlayış, okulda çocukla teması olan tüm yetişkinlerin dahil olduğu, okul ikliminin kurulduğu sağlam zeminin öğrenciler tarafından “Kendimi bu okulda güvenli hissediyorum” diye yorumlandığı bir bütünü içermeli. Bu bütünün parçalarını bir arada tutan en güçlü parça ise Sosyal Duygusal Öğrenme yaklaşımıdır. Bu atölye çalışmasında aşağıdaki sorulara cevap bulacaksınız:

1.SDÖ yaklaşımı ile zorbalığı önlemek mümkün mü?

2.Okulda zorbalığı önlemenin 5 temel bileşeni nedir?

3.Zorbalık olaylarında 6 farklı tanık rolü nedir?

4.PDR birimi olarak tüm taraflar için “somut” ne yapabiliriz?

5.Zorbalığı önleyici müfredatta neler olmalı?

11:30 - 12:30

7. ÇALIŞTAY7. ÇALIŞTAY SALONU

Psikolojik Danışmanının Pusulası: Sorunlu Davranışlara Önleyici Yaklaşım

 

“Okul Psikolojik Danışmanının Pusulası"

Sorunlu Davranışlara Önleyici Yaklaşım

 

 Uzman Klinik Psikolog Feyza Gökalp, Mind Academy

 

Okul; öğrenciler, öğretmenler ve diğer okul çalışanlarıyla rengarenk bir atmosferdir. Bu iklimde güvenli bir okul kültürü oluşmasında okul psikolojik danışmanı kilit bir öneme sahiptir. Bu çalıştayda okul psikolojik danışmanlarının güncel psikoloji ve eğitim bilimlerinin ışığında öğrencilere, öğretmen ve velilere yaklaşımı, okul sistemindeki koruyucu ve risk faktörlerinin takibi, güvenli okul iklimini yaratmak için atılması gereken adımlar anlatılacak ve olası kriz durumlarının yönetiminde rehberlik-idare- veli iş birliğinin nasıl yapılacağı örnek olaylar üzerinden aktarılacaktır. Psikolojik danışmanın pusulası için;

—  Öğrencilerin birbirlerinden farklılık gösteren sosyal, duygusal ve bilişsel ihtiyaçları nasıl belirlenir ve nasıl müdahale edilir?

—  Öğrencileri gözlemlemek onların davranışlarındaki değişimin fark edilmesine ve sorun yaşayabilecek çocukların belirlenmesine yardım edebilir. Bu gözlem hangi kriterlere göre yapılabilir?

—  Güvenli okul iklimi oluşturulmasında okul psikolojik danışmanının rolü nedir? Sınırları ve sınırlılıkları nelerdir?   

11:30 - 12:30

8. ÇALIŞTAY8. ÇALIŞTAY SALONU

Davranışın Duyusal Kökeni

 

cookies are used on this website in order to improve the user experience and ensure the efficient operation of the website.