PROGRAM
Program DosyasıKAYITANA SALON
KAYIT
AÇILIŞ PERFORMANSIANA SALON
AÇILIŞ PERFORMANSI
AÇILIŞ KONUŞMASIANA SALON
AÇILIŞ KONUŞMASI
I.KONFERANSANA SALON
Çocuk Koruma Sisteminde Okulların Dönüştürücü Rolü
ARAARA
ARA
ÇALIŞTAYLARÇALIŞTAY SALONLARI
ÇALIŞTAYLAR
II.KonferansANA SALON
Nöroçeşitlilik bağlamında iki kere farklı öğrenciler: Sınırlar ve sınırlıklar
ÖĞLE ARASIÖĞLE ARASI
ÖĞLE ARASI
III.KONFERANSANA SALON
Ruhsal Dinamiklerin Öğrenme Üzerinde Etkileri
Konuşmacılar
ARAARA
ARA
PANELANA SALON
DİJİTAL ETİK VE SINIRLARI
Doç. Dr. Yavuz SAMUR - Dijital Dünyada Çocuğun Korunması
Dr. Öğr. Üyesi Esra ERCAN BİLGİÇ - Dijital Medya Okuryazarlığı ve Çocuklar
SONUÇ BİLDİRGESİ VE KAPANIŞANA SALON
SONUÇ BİLDİRGESİ VE KAPANIŞ
1. ÇALIŞTAY1. ÇALIŞTAY SALONU
Öğrenme Güçlüğü Çeken Öğrencilerimizin Eğitimsel İhtiyaçlarının Desteklenmesi
2.ÇALIŞTAY2. ÇALIŞTAY SALONU
Bireyselleştirme ve Performans Değerlendirme
- Bireyselleştirme
Nedir?
- Bireyselleştirmenin
tanımı ve önemi
- Bireyselleştirilmiş
eğitim ile ilgili temel ilkeler
- Bireyselleştirilmiş
Eğitim Planı (BEP)
- BEP
sürecinin aşamaları ve uygulama yöntemleri
- BEP
hazırlığında kullanılan araç ve teknikler
- Özel
eğitimde BEP'in rolü
- Performans
Değerlendirme Nedir?
- Performans
değerlendirme ve amaçları
- Öğrencilerin
performansını değerlendirmede kullanılan ölçütler ve araçlar
- Bireyselleştirme
ve Performans Değerlendirme İlişkisi
- Bireyselleştirilmiş
eğitim programlarının performans değerlendirmedeki rolü
- Bireysel
gelişimi izleme ve geri bildirim verme
- Ölçme ve
Değerlendirme Araçları
- Standart
testler ve alternatif değerlendirme yöntemleri
- Formal
ve informal değerlendirme yaklaşımları
- Hukuki
Boyutlar
- Yasal
çerçeve ve sorumluluklar
- Örnek
Vaka İncelemeleri ve Uygulamalar
- Örnekler
- Bireyselleştirme
ve performans değerlendirmede karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri
Konuşmacılar
3. ÇALIŞTAY 3. ÇALIŞTAY SALONU
Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğrencileri Değil Müfredatı Onarmalıyız
Bu sunumda, öğretimde dönüştürücü bir yaklaşım olan öğrenmede evrensel tasarım (UDL) ilkesi incelenecektir.
UDL, öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek ve eşit fırsatlar sunmak amacıyla tasarlanmış, esnek ve kapsayıcı bir eğitim yaklaşımıdır. Sunumda, UDL’ nin üç temel ilkesi ele alınacak ve bu ilkelerin öğrenme süreçlerine nasıl entegre edileceğini örneklerle açıklacaktır.
Bununla birlikte, UDL’ nin nörobilimsel temelleri de sunumda yer alacaktır. Nörobilimsel araştırmaların, öğrenme süreçleri hakkındaki anlayışımıza nasıl katkıda bulunduğuve UDL uygulamalarının bu bulgularla nasıl uyumlu olduğu vurgulanacaktır.
Konuşmacılar
4. ÇALIŞTAY4. ÇALIŞTAY SALONU
Derste Oyun mu? Oyunda Ders mi?
Konuşmacılar
5. ÇALIŞTAY5. ÇALIŞTAY SALONU
Bağımlılıklara Karşı Aileleri Güçlendirmek
Konuşmacılar
6. ÇALIŞTAY 6. ÇALIŞTAY SALONU
6. ÇALIŞTAY
“Sosyal Duygusal Öğrenme Zemininde Okulda Zorbalığı Önleme ve Zorbalığa Müdahale Etme”
Okulda zorbalığı önleme ve zorbalığa müdahale etme alanında artık hepimizin yeni bir anlayışa ihtiyacı var. Bu anlayış, okulda çocukla teması olan tüm yetişkinlerin dahil olduğu, okul ikliminin kurulduğu sağlam zeminin öğrenciler tarafından “Kendimi bu okulda güvenli hissediyorum” diye yorumlandığı bir bütünü içermeli. Bu bütünün parçalarını bir arada tutan en güçlü parça ise Sosyal Duygusal Öğrenme yaklaşımıdır. Bu atölye çalışmasında aşağıdaki sorulara cevap bulacaksınız:
1.SDÖ yaklaşımı ile zorbalığı önlemek mümkün mü?
2.Okulda zorbalığı önlemenin 5 temel bileşeni nedir?
3.Zorbalık olaylarında 6 farklı tanık rolü nedir?
4.PDR birimi olarak tüm taraflar için “somut” ne yapabiliriz?
5.Zorbalığı önleyici müfredatta neler olmalı?
7. ÇALIŞTAY7. ÇALIŞTAY SALONU
Psikolojik Danışmanının Pusulası: Sorunlu Davranışlara Önleyici Yaklaşım
“Okul
Psikolojik Danışmanının Pusulası"
Sorunlu
Davranışlara Önleyici Yaklaşım
Uzman Klinik Psikolog Feyza Gökalp, Mind
Academy
Okul; öğrenciler, öğretmenler ve
diğer okul çalışanlarıyla rengarenk bir atmosferdir. Bu iklimde güvenli bir okul
kültürü oluşmasında okul psikolojik danışmanı kilit bir öneme sahiptir. Bu çalıştayda
okul psikolojik danışmanlarının güncel psikoloji ve eğitim bilimlerinin
ışığında öğrencilere, öğretmen ve velilere yaklaşımı, okul sistemindeki
koruyucu ve risk faktörlerinin takibi, güvenli okul iklimini yaratmak için
atılması gereken adımlar anlatılacak ve olası kriz durumlarının yönetiminde rehberlik-idare-
veli iş birliğinin nasıl yapılacağı örnek olaylar üzerinden aktarılacaktır. Psikolojik
danışmanın pusulası için;
Öğrencilerin
birbirlerinden farklılık gösteren sosyal, duygusal ve bilişsel ihtiyaçları
nasıl belirlenir ve nasıl müdahale edilir?
Öğrencileri
gözlemlemek onların davranışlarındaki değişimin fark edilmesine ve sorun
yaşayabilecek çocukların belirlenmesine yardım edebilir. Bu gözlem hangi
kriterlere göre yapılabilir?
Güvenli
okul iklimi oluşturulmasında okul psikolojik danışmanının rolü nedir? Sınırları
ve sınırlılıkları nelerdir?
Konuşmacılar
8. ÇALIŞTAY8. ÇALIŞTAY SALONU
Davranışın Duyusal Kökeni
Konuşmacılar